duminică, 16 septembrie 2012

Misterul cărţilor de joc - Jostein Gaarder



- Dacă printre toţi oamenii pe care îi vezi acolo ar fi măcar unul care simte că lumea este ceva minunat şi enigmatic...
Trase în piept aer înainte de a continua:

- Sunt mii de oameni aici, Hans Thomas. Dacă numai unul dintre ei simte existenţa ca un miracol de neînţeles şi dacă simte asta zi de zi...

- Ei, ce-i atunci? am zis eu pentru că el se oprise din nou în mijlocul frazei.
- Atunci el se aseamănă cu jokerul dintr-un pachet de cărţi de joc!
- Crezi că se află vreun joker printre oamenii ăştia?
- Niks! a răspuns el. Bineînţeles că nu pot fi absolut sigur, pentru că există jokeri în lume, nu-i aşa? Şansa este totuşi foarte mică.

- Dar tu? Simţi în fiecare zi că viaţa ta este un miracol?
- Yes, sir!
Răspunsul a venit prea rapid şi eu n-am mai avut replică. (124)


Jostein Gaarder este cel care a scris Lumea Sofiei. (apăruta & tot reeditată la Univers)
Iar Misterul cărţilor de joc este una din cărţile pe care, alături de Momo a lui Michael Ende şi de trilogia Corneliei Funke (Inkheart, Inkspell, Inkdeath) o să i le pun la dispoziţie lui Muţunau, la vremea când va fi devenit suficient de cititor de cursă lungă, pentru că sunt foarte frumoase.



4 comentarii:

Anonim spunea...

daca imi spui ca si "inkspell" si "inkdeath" s-au tradus si publicat in romana, voi face inclusiv sacrificiul cumplit de a ridica embargoul pe care l-am pus pe ed. rao.
zic de astia, desi "inkheart" a aparut la ed. trei (pe astia n-am pus niciun embargou), dar cele mai multe carti ale corneliei funke au aparut la rao. (si "calaretul norilor" e superba. embargoul are un exceptie. :) imprumutul de la biblioteca nu se considera incalcarea embargoului. :) inca ma mai gandesc cum e cu achizitionarea cartilor de la anticariat. tentatia exista. :) )
sau, mai realizabil, mai strang o gaura la curea, imi iau ceva electronic de citit si le comand pe net in engleza.
ady

Mamiţuni spunea...

Ady,
ma tem ca nu pot ajuta editura rao :D
Am "Inima de cerneala" in editia de la Ed. Trei si pe celelalte doua in engleza, greblate de pe elefant.ro, la vremea cand inca le mai aveau...
Ref anticariat, incearca, poate le aduce cineva - ori Dalles, ori Antic exLibris...
Nici e-book-ul nu e o idee rea, daca nu ti-e dor de frunzareala!

Anca spunea...

Aaah, Gaarder e printre preferații mei! Mie mi-a plăcut enorm și "Fata cu portocale", chiar dacă mulți au hulit-o pentru că nu e la același nivel cu "Lumea Sofiei" (și nici nu are cum să fie!). Dar mie mi-au plăcut enorm amândouă.
Acum m-ai convins să citesc și "Misterul cărților de joc".

Mamiţuni spunea...

Anca,
eu zic ca merita :)
Mi-a placut mai mult decat Lumea Sofiei, poate si pentru ca e pronuntat mai optimista.
La Fata cu portocale n-am ajuns inca :)