marți, 15 noiembrie 2011

Noi ziceri muţunautice

- Mergem să luăm lapte de capră.
- Capte de lap’ă? Caprhă de lapte? le-ncurcă junele.
- Uite, mă mâncă pe mine-n ... spate de ştiinţă, asta e o metateză. Când încurci literele sau silabele, aşa se numeşte, da?
- Da, zice Muţunau profund plictisit, ştiu, metateză!




La grădiniţă, una dintre educatoare încearcă să-i intre-n voie omuleţului deja isterizato-indignat de nu se mai ştie ce.
(Pentru mai buna comunicare a situaţiei, să presupunem că numele nostru de familie ar fi Ţuşpilan.)

- Motănel, te îmbraci?
Muţunau, deja vexat, se încruntă suplimentar.
- Ce?
- Aşa am auzit că-ţi spune mami.
- Eu nu sunt motănel. Eu sunt Muţunau Ţuşpilan!
(şi flitui intens de mic, aş zice...)

5 comentarii:

Luminita spunea...

f tare, metateza! :))))) e un dulce.

Anonim spunea...

bine ca asa aflu si eu de metateza! (in partea a doua a zicerilor credeam ca le aplica ceva corectii metatezifice educatoarelor) :)))

Mamiţuni spunea...

Luminita,
nu reusesc sa redau aerul cu care a emis sentinta!
Ala facea toti banii.

Gratioasa,
deci tu nu te-ai balbait din timp, ca mine, pe langa filologi, c-ai fi aflat :)

marul spunea...

cand sa radem ? :)

Mamiţuni spunea...

Marul,
cand va vine.
Sau oricand. Cum vreti voi.