duminică, 15 iulie 2012

Disparate

După ce-am asudat intens până sâmbătă seara inclusiv (cu precădere pe durata zilei de sâmbătă, că-n rest nu prea stăteam pe-acasă), de-atunci şi pân-acu’ suntem în extaz, pe motiv de reparat aparat de aer condiţionat.
- Mie-mi place foaaaarte mult răcoarea, zice Muţunau, care pare-a fi-nceput să se prindă şi la ce folosesc anumite intonaţii, şi unde bate cel mai bine aerul condiţionat.

Reparat = nu noi (de data asta...), meşterii. Pe care i-am întâmpinat majestuos c-un prosop (răsucit turbăneşte) pe cap (al meu!), că tocmai trecusem la măsuri radicale şi m-apucasem să mă răcoresc turnându-mi apă rece (rece?) în freză. N-am avut tupeu pentru frizura tip sirenă, cu pleata udă la vedere, iar bigudiuri n-am. Sunt sigură c-am arătat extrem de demn şi mult mai matur c-un prosop în cap.

Deci e posibil să-ncep să scriu mai des! (că, de când n-am mai apărut pe-aici, iaca, s-a mai descoperit o lună (a cincea) a lui Pluto! Lucru de care Muţunau, desigur, e fabulos de interesat)
Că tot veni vorba, m-am produs şi aici, la Totul despre mame, după ce-am chinuit-o şi răschinuit-o pe D. cu tot felul de amânări date de restul de proiecte interminabile de pe capu-mi.
D., mulţumesc pentru răbdare!
Alina, mulţumesc pentru complicitate!



Post pus aer, n-am avut curaj să mai ies azi din casă, în / la Sauna Sufocantă Bucureşti - ocazie cu care am ratat reducerile de sfârşit de săptămână anunţate la Decathlon (unde-aş fi mers să mai şi cumpăr ceva, nu doar să ne tragem cu bicicletele la rece şi să constatăm c-avem gusturi costisitoare... gen patru cifre la scor) da’n schimb am semi-terminat cu dosariada domestică - adică am rearanjat cu succes o tonă de hârţogărie care-şi aştepta ordonarea de prin Cretacicul Superior.
Mai am trei. Tone.

Vestea bună e c-o să-mi pot schimba buletinul, acu’ că par a fi găsit toate actele... (sper. pe unde am cotrobăit pe net, am găsit trei liste diferite, inclusiv pe aia celebră, care zice că-ţi poţi schimba buletinul dacă a survenit o schimbare în ceea ce priveşte data sau locul naşterii. fără însă a preciza ce acte doveditoare-ţi trebe ca să susţii afirmaţia că ţi s-o schimbat locu’ naşterii - eventual, cu altul, mai bun; sau data, în caz că nu-ţi plăcea zodia, ori erau beţi cei de la registratura spitalului şi-au scris prostii)
Stând eu strâmb şi judecând drept, cu ajutorul nemijlocit al unei sesiuni de scărpinat maimuţesc în cap, am stabilit de una singură cam care ar putea fi totalitatea actelor care să dovedească oricui că eu-s eu, şi-am hotărât că la ele o să adaug şi carnetul de vaccinări al copilului şi certificatul de garanţie al frigiderului - că doar trăiesc în România de-atâta vreme şi, când mă uit în jur, mi se pare că selecţia mea de acte e-n perfect acord cu logica vremurilor... mda. totul e să nu-mi ceară bască - pen’ că, se ştie, n-am. iar n-am)


Episoadele următoare din westernul domestic mamiţunesc vor include o intervenţie la conductăraie (montarea unui robinet suplimentar), schimbarea neonului la o „lustră”, spălatul covorului (proba de foc fiind, desigur, căratu’ covorului la spălătorie, că, nu de alta, e cam lung şi nu foarte uşor...) şi (dar asta e deja de domeniul miraculosului) repararea plafoanelor din polistiren, care, prost prinse acu’ patru ani, dau să plece...


În altă ordine de idei - încercând să descopăr cam ce face ca Muţunaul (care anul trecut, cu mici pauze, a ţinut-o-ntr-o răceală din februarie până-n septembrie...) să fie ceva mai apt combatant = mai puţin doborât anul ăsta, am dat peste o ipoteză interesantă: anume cea ca o contribuţie să fie adusă şi de spălatul pe dinţi...
Mai sunt şi alte cauze posibile, printre care simpla înaintare în vârstă, dar ipoteza igienic-stomatologică (nu total lipsită de logică) mă fascinează.


Noile leacuri anti-plictiseală (dat fiind că Muţunau are nevoie de chestii interesante cu / în care să-şi petreacă timpul, dar pricepe abia când ajungem jos cam cât de cald e afară, abia-n parc cam cât de fierbinţi sunt toboganele, cât transpir eu în general şi de ce nu prea vreau să mai ieşim pe căldură) constau cu precădere în asistenţa & participarea la treburi domestice. Dintr-un variu motiv, junele acceptă şi prestează! (iar pe această temă merită revenit).

În rest, am mai citit.
Muţunau:


(căci are muuuuulte poze; altminteri, doar dacă-l răzbeşte cumplit curiozitatea încearcă să se prindă şi ce-o scrie acolo... notă: mă refer strict la numele planetei, scris mare-n câte-o casetă cu informaţii; iar cartea e de la ExLibris)


Eu:


O cărticică (şi) despre Newton, pe care nu-l ştiusem atât de ancorat în propria-i contemporaneitate. Din punctul meu de vedere, el locuise dintotdeauna-n manualul de fizică, unde, cu orice ocazie a menţionării gravitaţiei, lua sistematic mere-n cap.
Recomand.

Şi ăsta. N-am sărit în sus de admiraţie şi nici nu împărtăşesc integral abordarea, dar e, cu siguranţă, o lectură interesantă & provocatoare.

2 comentarii:

alina spunea...

Te pup cu drag, am savurat articolul! :)

Mamiţuni spunea...

Alina,

intorc pupaturile!