duminică, 13 aprilie 2014

D'ale Muţunaului

- De ce mă tot pui să mănânc iaurt?
(mai nou, în general, eu-l pun să mănânce. nu de alta, dar e uşor incomod să mergi cu pantalonii în mână, pe motiv de căzut de pe fizicul trestios (şi, uneori, gânditoriu). iaurtul s-a nimerit la interval...)
- Păi, ca să ai dinţi sănătoşi...
- Am!
Are pe mumă-sa. (adică eu)
S-a tot apucat să şi-i scrâşnească intens, zi şi noapte, de mă tot întrebam de ce-a dat copilul în bruxism.
Nu dăduse, că toată treaba era voluntară. Profund intenţionată, adică. Şi-i scrâşnea ca să-i cadă mai repede!
Lămurit copil (sper) că mai bine îşi lasă dinţoii în pace, să cadă când le vine vremea, nu forţat, ca să poată creşte sănătoşi ceilalţi, care nu mai cad, că doar n-o fi rechin.

Mă rog. Ne-ntoarcem la discuţia despre iaurt, de-acu’ intens întipărit şi-n geacă, nu doar pe mustăţile împricinatului.
- Ca să creşti sănătos şi... înalt! Înalt ca bradul!

Muţunau, blazat:
- Niciun om nu creşte înalt cât un brad.



- Hai să ne jucăm cu minorii când ajungem acasă!
Hă? Minori? Minioni? De unde minioni, că eu nu ştiu ca el să fi văzut filmul...?
- Care minori?
- Ăia de la Lego.
Deja, ajung la Hă? la puterea Hă???.

- Minori de la Lego? Nu cred că-nţeleg ce zici.
Prompt, Muiţunau furnizează mai multe detalii:
- Ăia de la jocul cu mina!


(ocazie cu care am descoperit existenţa Brickipedia)


După baie, „ornat” cu căciula-de-absorbit-apa-din-păr, îşi trage pe sub nas baierele căciulii, se apleacă un pic în faţă şi se apucă de patrulat prin casă, cântând:
- Sunt un pooorc băăătrâân, sunt un pooorc băăătrâân...!
(de rezonanţă engribărdsică, desigur)



După somnul de prânz, benevol-obligatoriu, se trezeşte brusc (oarecum suprins că, de fapt, a dormit vreo două ore), declarând:
- Ăsta nu prea a fost eficient!
Hă? zic eu, cu gândul la prinzătorul de vise recent meşterit. S-o fi plângând că nu-i bună marfa?
- Cine? Cine „ăsta” n-a fost eficient?
- Somnul ăsta. Mai bine mă jucam...

2 comentarii:

Monica spunea...

Vaaaaai, după modelul Dilema 3.14: un porc bătrân cu bruxism și cu mâna pe pantaloni când trebuie să se joace cu minorii.

Mamiţuni spunea...

Monica,
oare de ce m-oi fi straduit sa detaliez atat?
Uite, se putea spune tot in mult mai putine cuvinte!