luni, 11 ianuarie 2010

Leapşa livrescă



Tot via Belle de Jour, mulţumim!

(cum să rezişti unei asemenea lepşe?)

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Nici, nici. Ţin minte numărul paginii. Sau, în caz că-l uit, regăsesc repede ultima pagină citită, reluând un pic lectura.
2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă "da" care a fost aceasta?
Da. Kiran Desai, „Zarvă în livada de guave”.
3. Citiţi în baie? Da.
4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă "da" care ar fi fost aceasta? Da. Una despre mămicie. Da' mai durează!
5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi? Depinde de care anume vorbim... (de la ce editură) Da’s bine venite! (apreciem intenţia...)
6. Care este cartea preferată? N-am. Zău. Îmi plac prea multe.
7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea? Da. Pe toate. Sincer, mi-s mare recititoare. Sunt foarte puţine cele de care am preferat să nu mă mai ating.
8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune? Bună. Chiar caut să mă întâlnesc cu ei. Da’ uite, lui Llosa şi lui Rushdie n-am avut când le spune, în afară de salut, decât ce dedicaţie să scrie pe carte, la sesiunile de autografe...
Mi-ar plăcea să-i aud pe ei vorbind, nu pe mine.
9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine? Da. Cu toţi cei dispuşi să mă asculte.
10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi? Numele autorului. Ce-mi sare în ochi când răsfoiesc, în librărie, cartea. Recomandările. Ecranizarea :)) ...şi un sentiment ciudat, care mă face, uneori, să aleg iraţional, din senin, o carte anume.
11. Care credeţi că este o lectură "obligatorie", o carte pe care cineva trebuie să o citească? Apoi depinde despre cine e vorba... gusturile sunt variate. N-are rost să impui o carte cuiva care n-are s-o guste.
12. Care este locul preferat pentru lectură? Oriunde pot sta cu spatele drept.
13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte? În linişte. (de obicei...)
14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic? Da. Da’ greu tare... prefer varianta clasică.
15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate? Dacă am ocazia, întâi citesc, pe urmă cumpăr. Altfel, ce rost ar avea bibliotecile?
16. O carte este pentru mine... Cum aţi descrie o carte? Oxigen. Evadare. Călătorie. Inspiraţie. Oglindă. Altă viaţă.

Niciun comentariu: