joi, 5 august 2010

Ce mai face Muţunau

... căci plănuiam de mult să mai recapitulez ce-a acumulat.

Într-o zi, zbiară la masă, după ce în ziua precedentă nu mâncase, de cald, mai nimic:
- Ma' pune mămă'igă!


În altă zi, se duce şi se aşează din proprie iniţiativă pe oliţă, cu un scop bine definit.
Pe urmă, mi se laudă la telefon:
- A' făcut pipi 'a o'iţă!
După care, mi se raportează ulterior, juma' de oră mai târziu, murează covorul. Şi toate hainele din dotare...


La bancă, unde o însoţeşte pe bunică-sa, şade inexplicabil de cuminte pe un scaun. După un timp, e auzit emiţând:
- Eeeee... icţţ... iiii... teeeee!!!
(tot personalul sucursalei, cu tot cu agentul de pază, leşină de admiraţie; când îşi revin, încep s-o boscorodească pe Bunică de ce chinuie copilul să înveţe chestii, când el e aşa de mic)

Explicaţia ştiinţifică este următoarea: unul din jocurile de nisip pe care le are este cel cu litere de la Imaginarium (Forma Alfabeto). Cum funcţia actuală a literelor e să fie azvârlite în toate direcţiile, Mamiţuni a instituit şi partea cu culesul şi pusul la loc. Chestie care e mai interesantă dacă literele au şi nume şi pe care Bunica a îmbrăţişat-o cu entuziasm, instantaneu.
Litera preferată a lui Muţunau (adică 'a mai mare) este duduve. Care 'eamănă cu mmmmm.
În rest, mai ştie vreo 6-7 - cele care au, după părerea lui, cele mai interesante/uşor de reţinut forme.
La bancă, inscripţia contemplată era cea de deasupra uşii - exit...


Zbiară cu tremolouri, la telefon:
- viiine mmmmaaaammmaaa!!!


Şi nu-i tace gura nicio secundă. De unde, nu mai departe de acu' 4 luni, era mut ca un peşte.

Noroc cu prezenţa lui.

5 comentarii:

ayandari spunea...

MI-ai dat o super idee cu jocul asta, am sa-l achizitionez si eu.Cat despre Mutunau...super simpatic, dragul de el!
Pot comenta iar pe blogspot , uraaaaaaa!

Altheate spunea...

Bravo pentru primele litere, peste un an o sa citeasca deja cuvinte complicate.

Anonim spunea...

Frumos, elevat - inscriptii de la banca, nu asa, de oriunde. Poate scapati de etapa cu cititul de pe toate gardurile, cum faceam eu. Nu pot sa redau ce cuvinte mi-au iesit in cale.

g.cojocaru spunea...

ce dulci sunt in perioada acsa de asimilare si pocit cuvinte. :))

Mamiţuni spunea...

Ayandari,
bun venit inapoi la comentat! (multumim blogspot).
Da, pare o idee buna jocul - mai ales ca-i poti gasi multiple utilizari (si la nisip, si didactic, si la capitolul aruncat...)

Altheate,
multumim! Peste un an, cine stie... poate ca da, o sa vedem. Deocamdata, el stie doar cateva litere, si nu face legatura intre ele si cuvintele propriu zise.

Mi,
asa s-a nimerit, la banca! Am o presimtire ca vor intra si gardurile, curand, in viata noastra. Atunci sa te tii explicatii si fastaceli!

g.cojocaru,
da, sunt foarte simpatici. Mai ales ca par sa descopere absolut tot, dintr-o data!