duminică, 8 august 2010

Întrebare dracaeno-bambusească


Din seria hai să ne prindem urechile cu diverse chestii: îmi poate spune cineva cum se îngrijeşte, pe termen lung, aşa ceva?


Am ajuns în posesia micii piramide acu' vreo 3 luni, graţie lui Muţunau - care a avut grijă să şi-o "cumpere" alergând de bezmetic pe lângă o florărie stradală (după ce, în prealabil, mi se smulsese felin din mână) şi dărâmând oarece aranjamente.

Momentan, ptiu, să nu fie de deochi, bambuşii o duc binişor, muraţi periodic cu apă şi ţinuţi în balcon, la o temperatură apropiată de ce tre’ să fi avut ei în zona de origine.

Nu ştiu dacă trebuie să-i las în acelaşi vas mic (înfipţi în burete), să-i mut (separat, sau împreună?) în ceva mai mare (ce?), şamd. Vreo trei tulpini s-au uscat, dar n-am îndrăznit să le arunc.

N-am ţinut flori niciodată, pentru că n-au gură să strige după apă iar eu am ţinere de minte, da’ numa’ nu ştiu unde-o ţin - deci, n-avea rost.
Restul fiinţelor vii care au supravieţuit în timp prin preajma-mi sunt (au ajuns?) dotate cu calităţi deosebite: mâţele-s bune de înscris în corul armatei roşii (atât de sonor au ajuns să miaune) iar câinele-cel-momentan-deportat se poate face oricând excavator ori buldozer (îţi iese, dacă te străduieşti destul de mult timp să deschizi uşi cu ghearele).

Mulţumesc anticipat pentru sugestii. Mărturisesc că n-am avut nici destul timp, nici răbdare să scotocesc, ca de obicei, pe net, şi din ce am găsit n-am înţeles nimic.

6 comentarii:

Martha spunea...

eu mi-am cumparat o floricica din aia mica de plastic care se misca la soare ( are nu stiu ce baterie solara) sa o am la birou si sa fiu sigura ca supravietuieste :D
Acasa noroc de al meu ca le mai uda din cand in cand .... eu uit sa dau de mincare si la pesti, ce sa mai vorbesc de flori
Multa bafta cu ele

alina spunea...

am avut doi si ... of, amandoi au decedat. desi i-am udat, i-am tinut la putin soare etc ... nu stiu ce sa zic. am vazut de-aia natur, la metri inaltime, da' in sol natur la randu-i, nu in ghiveci. cred ca mai degraba le prieste un pic de umbra si multa umezeala.

Flori spunea...

Inceara sa-i muti intr-un ghiveci cu pamant natural. Buretele respectiv isi modifica calitatile intr-un timp relativ scurt si nu contine nici o substanta nutritiva.

shmeny spunea...

sunt tufa, ca sa zi asa, la plante. zi si tu cu animale.

Sinziana spunea...

Eu am unul care sta intr-o vaza, fara pamant, fara burete, fara pietricele (cum am mai vazut). Il ud cand imi aduc aminte, sta cateodata fara apa si aproape o saptamana dar ii merge bine si a mai facut un pui pe tulpina.

Mamiţuni spunea...

Martha,
deci asa, plastic! :)
In materie de flori, nu ma pot baza pe nimeni acasa. Poate doar pe mite, sa le manance!

Alina,
imi pare rau...
Judecand dupa circumstantele de acum, da, multa umezeala, lumina indirecta sau umbra si muuuulta caldura. Nu stiu ce fac cu ei la iarna.

Flori,
o sa incerc. Orice fel de pamant de flori? Sau stii de vreunul anume?

Shmeny,
despre animale mai stim si noi cate ceva :)
cum ar fi faptul ca, daca au ocazia, mananca bambusi :)

Sinziana,
ma incurajeaza ce-mi spui, multumesc. S-ar zice ca bambusii au o sansa!

Multumesc, va voi tine la curent cu evolutiile (sper ca pozitive) ale bambusilor.