marți, 5 octombrie 2010

Comedie bufă cu rocker, turn, scuze şi pisică

(Acţiunea debutează în sufragerie.)

- M-am prins cu cine seamănă, zice Nanamanu, încă hipnotizată de participarea la concertu’ lu’ Guns.
- Cu cine? rânjeşte Mamiţuni, habarnist-convinsă c-o paşte vreun compliment.
- Cu Axl Rose.

Moment în care Muţunau salvează momentu' & dărâmă ostentativo-apoteotic, cu un gest de mare rocker, turnul gigantic pe care tocmai ce-l gătase de construit.
Un cub atinge, în cădere, pisica.

- Uite, ai lovit-o pe Tipsy. Te rog să-i ceri scuze şi data viitoare să fii mai atent!

Muţunau se lasă pe vine şi contemplă victima, retrasă din timp, strategic da' dijaba, sub masă, la niciun metru de el. Expresia vag nefericită de pe mecla felină îl convinge (suprinzător!) să dea curs, ad-litteram, cerinţei maternele.

Începe o cursă şerpuită cu obstacole, mai ceva ca-n Cascadorii Râsului - căci mâţa, inadecvat informată, fuge.
- Ia’tă-mă! N-a v’ut!

Mâţa o şterge pe hol.
- ’cuză-mă! Pa’don!

Ultragiata, exasperată, încearcă să se refugieze-n baie. Muţunau, convins că Tipsy e şi supărată, şi surdă, grăbeşte pasul şi ridică tonul.
- IA’TĂ-MĂ! ’CUZĂ-MĂ! PA’DOOON!!!

Mâţa cre’ că trage un număr record de înjurături în vreme ce-l fentează cu succes pe scuzător şi reuşeste să se scufunde greu accesibil sub masa din bucătărie.

Împricinatul perseverează încă vreo 10 secunde, după care Mamiţuni intervine expiator, anunţănd că pisica, desigur, l-a iertat, dar se mai ascunde până-i trece de tot supărarea.

Râsetele pe înfundate continuă o vreme.
Lungă.

6 comentarii:

MihaelaMaria spunea...

copiii si animalele-sursa de scene comice deseori, f dragut prezentat, aproape ca am si vazut scena:)

Mamiţuni spunea...

MihaelaMaria,
da, deseori!
Multumesc, m-am straduit :)
Era mai bine daca aveam camera foto la indemana... dar lucrurile au decurs prea repede!

Carla spunea...

:)
Nu-mi dau seama daca acesta e primul meu comentariu aici, da-mi sunteti dragi tare si citesc cu mare placere fiecare postare...

Si eu mi-am imaginat scena si m-a pufnit rasul, sunt minunati copiii si felul in care inteleg ei lumea...

Apropos de pisica, voiam sa te intreb - offtopic - cum ai procedat cata vreme Mutunau a umblat pe jos... Ai izolat pisica, ai spalat si aspirat zilnic etc?

Intreb pentru ca si noi avem pisica, dar ii cade parul ingrozitor, mereu, si n-am reusit s-o "vindecam" cu niciun tratament... Ma gandesc cu groaza ca in curand fetele mele vor incepe sa umble pe jos si mie nu-mi ajunge timpul nici sa respir, dar mai sa fac zilnic curatenie, ca sa le protejez... :(

Mamiţuni spunea...

Carla,
multumesc.
Cred ca e primul comentariu semnat. Nici eu nu mai stiu sigur.
Te invitam sa mai treci pe la noi :)

Despre blanite pisicesti:
Intr-o prima faza, mitele au fost deportate (ceea ce nu le-a priit si s-a lasat cu urmari urate; da' ne-am revenit...)
Cand Mutunau a implinit 6 luni, am lasat-o mai moale cu politia igienei - dar mitele au ramas izolate; la noi, mai degraba din motive de scarmaneala decat de blana...
Pe urma, cam dupa ce a implinit un an si jumatate, mitele au primit pasaport de circulat prin toata casa, mai putin in dormitor.

Dar stiu oameni care nu si-au segregat mita nici o clipa (aproape c-a dormit nas in nas cu nou-nascutul) si n-au avut niciun fel de problema. E drept, nu stiu cata blana ii cadea pisicii, daca ii cadea.
Petphos special pelage pentru pisici ati incercat? De obicei, da rezultate (e drept ca dupa niste saptamani de tratament) si stopeaza caderea parului pisicesc.
La veterinar nu te intreb dac-ai fost, presupun ca n-ai vreme. Daca gasesti unul care sa vina acasa, te-ar putea sfatui.

Carla spunea...

Multumesc de raspuns...

Apropos de blog, trec zilnic pe aici, dar pe varfuri... :P

Legat de pisica... da, o ducem frecvent la veterinar pentru controalele periodice, iar pentru blanita am incercat mai multe tratamente, dar cred ca nu si cel numit de tine. Am notat!

Noi avem 2 camere, momentan ”locuim” doar in dormitor cu fetele, insa curand le voi lasa ziua, pe jos, in sufragerie... Pisica momentan e consemnata pe hol+bucatarie+baie si s-a conformat, pentru ca la incaperi sunt usile inchise... Insa nu cred ca odata ce deschid sufrageria situatia va ramane la fel...

Intre timp cer pareri si pareri, nu sunt deloc obsedata de igiena si protectia excesiva a fetelor, insa chir nu-mi doresc sa stea cu manutele in gurita, pline de par...

Cautam solutii. :)

Mamiţuni spunea...

Carla,
calca si mai apasat :)

Legat de pisica: ar fi posibil ca, pe de o parte, caderea parului sa aiba alte cauze decat cele detectabile la veterinar. Pe scurt, s-ar putea ca pisica sa se simta stresata/neglijata/exclusa/data la o parte de aparitia fetelor.
Caz in care poate fi de ajutor ca persoana pe care o recunoaste de stapan sa petreaca un pic mai mult timp cu ea sau sa-i dea mai multa atentie. Daca esti tu si n-ai vreme, roaga urmatoarea persoana preferata de pisica sa faca asta.
Asta, simultan cu administrarea de vitamine (care priesc oricarui stresat)

Cat priveste interactiunile dintre fete si pisica: la noi, jivinele aveau mare grija sa nu-i stea in casa lui Mutunau si nici sa nu riposteze in caz ca junele le deranja in vreun fel.

E posibil sa se intample si la voi ceva asemanator - chiar lasata libera in sufragerie, pisica sa-si limiteze ariile de plimbare si sa fie mai putin si mai usor de strans dupa ea.

Iti tin pumnii sa gasesti solutia rezonabila!