joi, 7 octombrie 2010

Epopee de grădinilă şi răceală

Vineri seara, săptămâna trecută:
- Vrei să mergem mâine la zoo, să vedem muuuulte animale?
- Nu! Me’gem ’a g’ădiniţă!


A doua zi, loooogic, muci la nas cât lumânările de botez. După cum decurg răcelile muţunautice, nici vorbă de grădi săptămâna asta, dacă nu vrem să cadă laţi toţi pe-acolo (şi nu ne-am propus).
Momentele de debut mucesc sunt, la noi, cam ca alea de prin filmele cu aviatori/astronauţi, de pregătire pentru impact iminent. Pen’că adio somn noaptea, bun venit urlete, vise urâte şi scandal. Dacă am fost senilă şi-am uitat să-ncep din timp doparea Muţunaului cu imunostimulante...

Drept care iată arsenalul curent, prescris de doctor Mamiţuni, în colaborare cu doctor Google şi alţi câţiva savanţi celebri, pentru muci şi oarece tuse (fără febră, c-acolo am intra deja în alt film):

- nebulizator (Norditalia, că de ăsta avem), dotat cu ser fiziologic şi, eventual, Pinosol (n-am stat decât patruj’ de minute cu masca pe nas ca să-l conving pe june, pe sistemul psihologie inversă, s-o accepte măcar 5 minute);

- batista bebeluşului (cu aspiratorul aferent) - această unealtă de tortură omologabil-medievală a ajuns să ne devină cel mai bun prieten; Muţunau, care a ajuns să-i simtă utilitatea, o cere, şi e cel mai important din lume când ţine el partea care merge spre nas; concluzia este că mami aduce mucii! (adică batista...)

- candelă de aromoterapie, „umplută” cu ulei volatil de pin şi de brad şi amplasată strategic sub patul muţunautic, cât să-i vină drept la ţintă aromele-de-nas desfundătoare;

- capsule Karvol (sau Carmol, sau Inhalant Baby, de la Biofarm) sparte şi picurate pe pernă, respectiv pijama;

- balsam Wick şi Himalaya, masat pe piept(W), respectiv frunte şi nas(H);

- lăptişor de matcă, 1 linguriţă mică-mică, rasă, dimineaţa;

- apă de băut dopată cu Paragrippe şi Coryzalia (eu nu reacţionez deloc la Oscillo, nici dacă iau 3 săptămâni la rând, în schimb cu Paragrippe mă fac bine mai repede decât prevede norma)

- vitamina C (când picături, conform prospectului, când sub formă de comprimat Calciu-Sandoz portocaliu, rupt strategic în două şi botezat fâs-fâs)

- sirop de tuse ayurvedic Cough End (ultima dată făcuse minuni... acu’ nu mai pare să rezolve cine ştie ce... şi are şi un parfumel deosebit, adică-mi mută nasul)

- sirop de echinacea (Echinaid sau altele)

- faimosul ceai de ceapă.



Au mai concurat, dar nu s-au calificat în semifinale din motive de refuz isteric, următoarele:

- ceaiul de ghimbir;
- limonada fierbinte; (mă rog, caldă; lămâi şi chitre date prin blender, cu miere, cuişoare şi alte arome, încălzite puţin)
- propolisul şi polenul;
- cătina (scuipată direct între ochii îndopătorului)


Până una-alta, e mai bine. N-a fost nevoie de anti-termice, pentru că n-a făcut febră. Are un pic de roşu în gât. Am fost la medic şi acum stăm în aşteptare cu un tratament ceva mai ţintit. Eu mă încăpăţânez să nu-i dau antibiotic fără rezultate clare la antibiogramă, şi alea n-au venit încă.

Am putea, desigur, să ne lansăm şi într-o aventură homeopată (cu unitare!), moment din care vom face scurtă la mână zguduind granule, pentru că nici nu poate fi vorba să accepte să le ţină sub limbă. Să le scuipe, da, desigur.

uuuf.

6 comentarii:

XoXo spunea...

cunoastem saga... avem experienta de anu trecut. Ma gandeam ca anul asta suntem mai imunizati...da' nu am inceput iar saga, ca vorba ceea a dnei directoare de la gradi...ii ducem in focar de infectii :))).

Unknown spunea...

Oho, da, "distractiva" treaba, nici nu vreau sa ma gandesc cand l-a apuca si pe al meu. Inca o sugestie daca vrei sa o accepti, dupa ce folosesti batistuta bebelusului, picura-i in nas una doua picaturi de zeama de lamaie. In cazul lui Andreiutu si a lui varu-sau facu minuni.

g.cojocaru spunea...

multa sanatate micutului. O sa fur si eu ideea cu candela cu uleiuri volatile - ieri mi-a fost recomandata cu ceai de musetel. M-am executat dar nu am observat nici o reactie la Maria. incerc si cu uleiuri.
... si aveti si voi grija, ca la noi in casa a impartit Maria raceala pe la toate lumea.

Mamiţuni spunea...

XoXo,
da... e bomba biologica gradinita!
Imi pare rau s-aud ca nici voi nu stati mai bine!

Laura,
multumesc, o sa incerc. (de obicei incerc intai pe mine, ca sa pot prevedea reactiile...)
La ce efecte ar trebui sa ma astept?

G.,
multumim pentru urari.
Deja ne-am potcovit cu raceala.
Cu privire la candela, atentie mare, ca uleiurile de pin si de brad sunt extrem de volatile. Daca apuca sa intre in contact cu flacara lumanarii, se aprind instantaneu.

Anonim spunea...

sa inteleg ca la voi e d-alea grele...la noi a fost una usurica asa ca sa nu ne sperie cred :-D.Copchilul meu e bine sanatos acum! Dar de luni cine stie ce se poate iar intampla? :-D
Insanatosire grabnica !

Mamiţuni spunea...

Ayandari,
da.
Inteleg ca, intre timp, si la voi s-au inregistrat belele. Sanatate si nervi tari!