marți, 7 septembrie 2010

Ezitări grădiniţistice

Să-l dau...?
Să nu-l dau....?

Găsisem o grădi anume care-mi plăcea mult, din pricina dotărilor şi metodelor. Foarte scumpă (programul scurt e cu 40% mai scump decât programul lung al altor grădiniţe!), dar, convinsă de rezultate, aş găsit cumva resurse să plătesc.
Doar că voi fi pusă să-l iau acasă la 16.00, nu la 18.00, şi (mai important!) somnul de prânz ar urma să fie programat între orele 13.00-15.30. Două ore jumătate. Prea puţin - el doarme 3-4.
Şi, staţi puţin, că nu începem cu metoda chiar din prima, şi că educatoarea e nouă, n-are experienţă în sistemul ăsta, dar ajutoarea de educatoare are.
Toate astea, pe bani buni.

De ce nu e lăsat să doarmă, eventual, mai mult?
Simplu. Sediul e nou, grădiniţa nu are destule săli, şi e nevoie de cameră pentru opţionalele celeilalte grupe.

Mai am timp să mă hotărăsc până vineri.

9 comentarii:

alina spunea...

Doarme mult la pranz, zic eu. Poate de-aia noaptea iti face figuri. Cat de agitat ar fi el de fel, doua ore jumate, la etatea asta, mie imi par suficiente.
Ca idee, Anna mea doarme peste noapte cam 10-11 ore si la pranz maxim 1 ora jumate. E un pic mai marisoara, stiu ... dar ...
Eu am observat ca un somn mai lung de doua ore dupa-amiaza mi le tine in picioare si fara somn noaptea (valabil la toate trei).
Deci eu zic sa incerci, daca nu-ti place il poti, in fond, retrage, nu?
Fireste, umila mea parere, complet neavizata.
Pupacim.

g.cojocaru spunea...

fiind un domeniu strain mie (deocamdata) chiar nu stiu ce a zic despre gradi.. insa urmaresc cu interes subiectul si incerc sa bag la cap. :)
daca nu sunt indiscreta: gradi?? pai ti-l primesc asa mic? sau e o grupa speciala gen cresa?

Mamiţuni spunea...

Alina,
de-o vreme, nu se mai trezeste noaptea - cel putin nu la modul distrugator. In total, doarme un pic mai mult decat Anna - cam 10 ore pe noapte, plus cele 3-4 de peste zi. E si foarte activ, asa ca, si daca se trezeste la 17.30, tot la 21.30 - 22.00 se culca, pentru ca e obosit de alergat.
Aspectul esential legat de somnul de pranz este ca, in absenta lui, tanarul domn este extrem de iritat. Devine fiara. De-aia imi fac griji.

In rest, ideea cu testarea e foarte inteleapta. Ii poate modifica obiceiurile (poate ajunge sa se culce un pic mai devreme) si, daca nu merge si nu merge, il pot retrage - desi si aici imi fac griji ca l-as bulversa...
Ma deranjeaza faptul ca, daca gradinita ar mai fi avut o camera, avea sansa sa doarma cat ii trebuia.

G.,
da, gradinitele private ii primesc asa mici, pentru ca au (pe baza cererilor) grupe speciale.
In sistemul de stat ar trebui dus la cresa.

Zu spunea...

Pot sa intreb la ce gradinita (daca nu sunt indiscreta)? Ca si eu sap dupa gradinite, de cateva zile le vizitez cu sarg- poate facem schimb de experienta :D).

XoXo spunea...

din experienta noastra cu gradi, pot spune la ca faza cu dormitul nu ne-am acomodat deloc si suntem destul de marisori. Ideea este ca nu toti copii adorm la fel sau la aceeasi ora, unii adorm mai repede, altii adorm mai greu, iar Mitzi adormea aproape de ora la care incepeau sa se trezeasca ceilalti si evident ca se trezea chiaun..:))))
asa ca am renuntat la somn...
pe de alta parte somnul lui de pranz era intre 15-18 sau 16-19, adik intr-un mare fel :)))))

Mamiţuni spunea...

Zu,
iti trimit cat de repede pot mai multe detalii pe mail. In functie de sectorul care te intereseaza, ar putea fi utile.

XoXo,
ma tem de ce povestesti tu, pentru ca in zilele nedormite, nu ne putem intelege cu tanarul.
Si n-as vrea ca, dandu-l la gradi, sa ma trezesc prematur cu o bestiuta irascibila.
Intr-o prima faza oricum va merge la program scurt, dupa care vom trage concluzii.

Zu spunea...

Eu sunt in sectorul 2 - vad ca se fac inscrieri zilele astea si mi-e sa nu se ocupe toate locurile unde ma intereseaza. In principiu deja am o lista scurta :D.

XoXo spunea...

la inceput e cel mai bine program scurt; cel putin asa a fost la noi ca din pacate eu am facut greseala sa il las de la inceput sa doarma si dupa 2 zile nu ne mai intelegeam cand venea vorba de gradinita (adevarat calvar); asa ca ne-am mutat la program scurt unde suntem si acum, veseli si fericiti :))

Mamiţuni spunea...

Zu,
noi suntem in sectorul primarului olandez Van Ghelie.
Pentru sectorul 2, incearca fie cresa Ciobanasul (de stat, primeste copii pana la 3 ani), fie www.mamisitati.ro.
Scuze ca raspund cu intarziere!

Xoxo,
o sa incepem cu programul scurt si vedem ce iese...